УДК 7.01:111.85
Ковалева М.В., кандидат исторических наук, доцент кафедры Общеобразовательных дисциплин, Орловский государственный университет им. И.С.Тургенева, Мценский филиал
Kovaleova M.V., Candidate of Historical Sciences, Docent of social and humanitarian disciplines, Orel State University named after I.S. Turgenev, Mtsensk branch
В статье на примере южнокорейской исторической драмы «Джекпот» («Дэбак», «Королевский куш», 2016 г.) рассматриваются художественные средства, с помощью которых режиссер Нам Гон и сценарист Квон Сун-гю раскрывают тему взаимоотношений государства и народа. Автор статьи анализирует композицию, структуру сюжета, искусство диалога, визуальные средства и символы, используемые в фильме с целью создания художественного произведения с глубоким философским содержанием.
Ключевые слова: современный корейский кинематограф, философские и этические проблемы в кинематографе, проблема народа и власти в кинематографе, композиция произведения искусства, визуализация звука, развитие сюжета, диалог в кинематографе.
In the article the author considers the artistic means by which the Director Nam Geon and the screenwriter of Kwon Soon-gyu reveal the theme of the relationship between the state and the people for example of the South Korean historical drama «Jackpot» («Daebak», «The Royal Gambler», 2016). The author analyzes the composition, structure of the plot, the art of dialogue, visual means and symbols used in the film with the purpose of creating a work of art with a deep philosophical content.
Keywords: modern Korean cinema art, philosophical and ethical problems in cinematography, the problem of the people and power in the cinema, composition of a work of art, visualization of sound, development of the plot in cinematography, dialogue in the cinema.
Список литературы
References