DOI: 10.33979/2587-7534-2023-2-14-24
УДК 130.2
Ковалева Е.В., кандидат философских наук, доцент кафедры философии и культурологии Орловский государственный университет им. И. С. Тургенева
Kovaleva E.V., Candidate of Philosophy, Docent, Associate professor of Department of Philosophy and Cultural Studies, Orel State University namedafter I.S. Turgenev
В статье дается анализ эстетического и социального аспектов моды, рассматривается их взаимосвязь, выявляются особенности современного восприятия и трактовки моды как инструмента индивидуальной и корпоративной самопрезентации.
Ключевые слова: мода, стиль, стилизация, имидж, самопрезентация.
The article analyzes the aesthetic and social aspects of fashion, examines their relationship, identifies the features of modern perception and interpretation of fashion as an instrument of individual and corporate self-presentation.
Keywords: sfashion, style, stylization, image, self-presentation.
Список литературы